EKSPERTYZA WODOMIERZA

W razie wątpliwości co do prawidłowości wskazań wodomierza Odbiorca wody może złożyć pisemny wniosek – zlecenie dokonania urzędowego sprawdzenia (ekspertyzy) wodomierza. Wodomierz w uzgodnionym terminie jest demontowany i wymieniany na inny przez monterów Spółki, a następnie przekazywany do Punktu Legalizacyjnego Wodomierzy nadzorowanego przez Obwodowy Urząd Miar.
Pracownik Urzędu Miar dokonuje sprawdzenia zgodności wodomierza z zatwierdzonym typem, ważności cech legalizacyjnych, a następnie na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych wyznaczane są rzeczywiste błędy pomiarowe wodomierza. Następnie Urząd Miar wydaje „Świadectwo ekspertyzy”, w którym podaje wyniki sprawdzenia.
Gdy wyniki sprawdzenia nie wykażą zawyżania wskazań na niekorzyść odbiorcy, koszty sprawdzenia oraz wymiany wodomierza pokrywa Odbiorca (zlecający).

W przypadku stwierdzenia w wyniku urzędowego sprawdzenia prawidłowości działania wodomierza, że wskazania wodomierza przekraczają błąd graniczny dopuszczalny, wystawiana zostaje korekta do faktury oraz koszty ekspertyzy ponosi Spółka.

Zlecenie wykonania ekspertyzy wodomierza można przesłać:
• mailowo na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
• listownie na adres spółki,
• osobiście w Biurze Obsługi Klienta znajdującym się w siedzibie spółki.

UWAGA! JEŚLI WYNIK EKSPERTYZY WODOMIERZA WYKAŻE PRAWIDŁOWE DZIAŁANIE URZĄDZENIA, KOSZTY ZWIĄZANE Z PRZEPROWADZENIEM EKSPERTYZY POKRYWA KLIENT (WNIOSKODAWCA) ZGODNIE Z CENNIKIEM.